De wieg van 24/7 Newsroom stond in 2010 op het politiebureau in Utrecht. De zes persvoorlichters liepen tegen problemen aan wanneer ze elkaars taken moesten overnemen. Wat was over bepaalde onderwerpen al gecommuniceerd naar de media en wat was het achterliggende idee bij die communicatie. Wat hadden collega’s gezegd tijdens de piketdiensten? Hoe moest woordvoering worden voortgezet? Al jaren werd hiervoor een Excel sheet gedeeld. Met twee woordvoerders was dat werkzaam maar door de groei van de afdeling ontstonden er steeds vaker problemen.
De wens voor een intern systeem waarop men kon inloggen om makkelijk te registreren wat er allemaal was gecommuniceerd richting pers en publiek werd bij één van onze oprichters neergelegd. Op basis van een projectplan werden wensen en randvoorwaarden beschreven waarna we het Media Registratie Systeem (MediaRS) hebben ontwikkeld. Na de succesvolle implementatie bij de politie Utrecht volgde de eenheid Midden-Nederland en vervolgens de landelijke politie.
De kracht van het MediaRS bleef niet onopgemerkt en voornamelijk overheden klopten bij ons aan. Voor vele klanten implementeerden we op basis van hun eigen behoeften nieuwe functionaliteiten zoals de persberichten module en de Mediascan. De naam Media Registratie Systeem dekte op een gegeven moment de lading niet meer. Onze softwareoplossing voor woordvoerders was volwassen geworden en was uitgegroeid tot een onmisbare tool voor de gehele communicatieafdeling. Op dat moment zijn we overgegaan op de naam 24/7 Newsroom.
Inmiddels maken diverse gemeenten, ministeries en veiligheidsregio’s gebruik van onze modules en ook commerciële organisaties weten ons te vinden. Voor iedere klant implementeren we op basis van hun eigen behoeften nieuwe functionaliteiten.
Ons softwarepakket heeft tot doel het werk voor perswoordvoerders en communicatiespecialisten gemakkelijker te maken en de kwaliteit van de communicatie met pers en publiek te verbeteren. Wij houden u graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.